Maroko 2011 aneb i cesta může být cíl!

Morocco by HyneKTM

Asi už znáte naši strastiplnou cestu z akčních zpráv přímo z Maroka prostřednictvím SMS. Pro jistotu ji přesunuji ještě sem s dovětkem v odstupu času.


26.4.2011

Aktuální stav:
Hynek má přezuto na nový Karoo, připravenou mašinu i cajky. Teď ladí navigaci pro Aldu a přemýslí co zapoměl. Vašek má sbaleno, navigaci naládovanou, nemůže ale sehnat gumy. Asi pojede na starých TKC, který jsou docela v pohodě. Alda poprvé nastartoval motorku - viz níže. Nemá navigaci, gumy na cestě zbytek je záhadou

ALDA:
Kurva, do pici, masina mi jede jen na jeden valec. Dal jsem ji k doktorovi. Zitra rozborka a uvidi se.

HYNEK:
To si zjistil brzo zavodniku, to by meli stihnout, dej vedet!!!

ALDA:
Snad to bude jen prkotina, svicka, nebo karbec zasranej. Borec si ale hral na dulezitiyho a trochu me postrasil.

VASEK:
Ja toho kluka miluju. Tohle je posledni Aldova zprava: Kurva, do pici, masina mi jede jen na jeden valec. Dal jsem ji k doktorovi. Zitra rozborka a uvidi se.

HYNEK:
To bude asi svicka nebo karbec. Nevemem mu nahradni motor? Umi ale hrotit, jen co je pravda.

VASEK:
Picu karbec, ten dava obema stejne! To budou ventily nebo svica, dneska jsem na jedny v KTM hledel a uvazoval, jaky muzou mit vliv na vykon, jeste to proberem.

ALDA:
Motorka jede, byl to jen zasranej karbec!

VASEK:
Voe tak to byl karbec! Sezeru klobouk!

HYNEK:
Vidis ja ti to rikal! A to tomu vubec nerozumim

Tak tohle byl první technickej problém, kterej nás zaskošil ještě doma. Ano první, tahle cesta byla vlastně celá o technických problémech. určitě si íkáte, no jasně KTM co jste čekali. Právě že jsme to čekali a čekáme na problémy vždycky a oni nikdy nepřišly tak nás to vlastně zaskočilo. Motorky měly za sebou expedici do Íránu, Albánii, dvě Rumunska, Tunis a vlastně se nikdy nic nepodělalo. Ale problémy jsou od toho aby se řešili a tak řešíme a řešit budeme. Každopádně někteří techniku připravují více, někteří méně. Což namusí znamenat že připraveným musí bezpodmínečně štěstí přát. Ae to předbíhám.

29.4.2011

VASEK:
Vyjizdim z Frydku Mistku. Mensi zpozdeni, o to vetsi nasdeni!

HYNEK:
Mašiny naložený, valime směr Plzen. Alda vzadu chlasta pivo a kontroluje situaci. Takze dobry. Uz jen 36 hodin. ;o)










HYNEK:
Studgart. Stridame se s Vaskem v řízení. Alda spokojeně spinka po chutnem lahvaci.

ALDA:
Marocka vyprava zdravi z cesty. Momentalne kousek od Avignonu. Vse jde zatim dobre, motorky drzi - jedna se veze uvnitr, dve na vozejku, kilometry ubihaji, nalada v posadce dobra, planuje se Transafrica.

1. 5. 2011
ALDA:
Marokanci zdravi z Velke Britanie. :o)

HYNEK:
V 8 jsme dorazili na Gibraltar. Trochu prší ale dobry. Parkujeme u anglanu pod skalou. Male nedorozumeni s vjezdem na ranvej ted Už na lodi za hodinu opět Afrika! Hip Hip hurá!










VENCA:
Auto vylozeno a zaparkovano na Gibraltaru, motorky nalozeny a nalodeny na trajekt, davame pivecko a vyplouvame smer Afrika.

Cesta přez celou evropu naštěstí díky vytuněnýmu Václavovu Transporteu celkem ubíhá i když, co si budeme povídat. je to pakátna jako prase. Dva dny a dvě noci nic jinýho než pokroucený nohy z monotóní jízdní pozice, všechna muzika už dvakrát dokola, dokonce se Alda vytasil s nejakejma cedeckama s Donutilem. No nic, moje tchyně by měla radost. Každopádně po dvou dnech dorážíme za svítání na Girtaltar. Tedy presněji do Algercias, kde se pokoušíme zaparkovat přímo v garážích v přístavu. Je to ale nehorázně drahý, takže se vracíme kousek zpět na Gibraltar, na Abglickou výspu. Alda při svém návratu letí přímo odsud do chorvatska na regatu. Parkujeme na UK uzamí na ohrazeneém hlídaném parkovišti přímo u letiště. Celkem parking vyšel na 42 liber za čtrnáct dní. Vybalujem motorky, trochu poprchává. Po ose pak zět do Algercias což je cca 15 km a hurá na loď. Lístky nejsou problém kupujeme až na místě. Po hodince plavby což stačí na jedno pivo se vyloďujem v Ceutě, což je pro změnu Španělská výspa na africkém území. Míříme k marocké hranici.

ALDA:
Jsme v Africe. pristeli jsme v Ceute, prekonali marocke celniky a vstoupiuli do Maroka. Az sem slo vsechno hladce. Ale na cestach nikdy nic nejde hladce prilis dlouho.

HYNEK:
Překročili jsme hranice kde nás přepadli somrující děti s igelitkama s hadrama nacucanyma toulenem na obličejich. Vaskovi něco zachrastilo v motoru a vyteklo asi lotr oleje. Navázal jsem ho na kurtu a dotáhl zpět do Cuety. Do ted jsme řešili nejaky servis. Sjel se cely Ktm klub ze Španělska, pomáhali i polisi a děsně se s náma skamarádili. Zítra je místní Ktm servis zavřeny, bo je nejaka fiesta takze musíme počkat do úterý. Tři dny v háji bydlime v levným hotelu a zítra budeme s místními slavit nevíme co. pak se uvidí. Takže dnes docela dramo










ALDA:
Jak jsem naznacil v minule zprave, prekrocenim marocke hranice pohoda skoncila. Vasek za hranici motorku uz jen dotlacil. Chcal mu z toho olej jako svina. V Maroku jsmetedy pobyli cca 15 min a pres otravny celniky zpet do Ceuty. Vasek na lane za Hynkem. Sjeli se k nam vsichni z KTMz Ceuty, vcetne tri policajtu. Dlouha porada, rozborka motorky,prevazujici nazor nasich spanelskych pratel - spatne olejove cerpadlo. To znamena cekatnejmene do uterka, zitra je fiesta. Policista Carlosnas pozval na fiestu k nemu. Spime v levnym hotylku a vyrazime na veceri a na pivo...

ALDA:
Rano prohlidka mesta Ceuta se starostlivym motorkarem z naseho KTM klubu. Pak pivecka v mistnim baru. Ted nas vzali na soukromou fiestu, kde zereme a chlastame a druzime se... Prijemna stranka cestovani

ALDA:
Vasek vyfasoval prezdivku Pepe, Hynek je Manolo. Nemohli si zapamatovat jejich jmena. Ted probiha karaoke, a tancuje se. Jeste odolavame, asi ne dlouho

HYNEK:
Místni motorkáři se nás neskutecne ujali. Vzali nás na prohlídku mesta a okolí a pak na oslavu k nim do komunity. Paela , pivo, rum na terase nad zalivem. Výhled na Gibraltar a kamennou pevnost. Zeny zpívaly a tancily španělské rytmy nio proste užasný. Zítra otevře servis tak uvidíme. Máme snad k dispozici i jeden náhradní motor, takže doufáme. Držte nám pěsti.










ALDA:
Tak fiesta skoncila, dotahli jsme Pepeho (Vaskovu) krasku k doktorovi a cekame na ortel - tedy vysledek prohlidky, co se casu a penez tyce.

ALDA:
Vypada to zle. Asi olejovy cerpadlo v hajzlu. Oprava cca tyden. Zvazujeme, co delat

VENCA:
Není to v prdeli, jenom praskla hadicka pod stopventilem pod olejovou nádrzi. Opraveno, 50 E za rozborku sborku. Jedeme do Maroka! Díky bohu! ...Asi podepisu katolikum...

Asi není co dodávat. Chlapi z Geuty, Carlos a Cesare se o nás starali jako o vlastní. Vzali nás mezi sebe, domlouvali expresní servis, sháněli díly. Fakt neskutečný pašáci. Cesarovi je tak kolem padesátky dělá v elektrárně a užívá si enduro výpravy do maroka. Jak tvrdí, už tam může jezdi po slepu. Má velký Rko a dvě lehký endurka na těžší terén. Carlos má nějakou cestovku na expedice do afriky a nakonec se z něj yklubal marockej guru s kontakty a známými kde se podíváš. je to paráda narazit na takovýhle lidi. Absolutně nezištní, platí za nás pivo v hospodě, vozí nás auty po okolí a památkách abychom netrceli v servise, prostě díky díky díky. Každopádně závada odstraněna a my podruhé překračujeme - už velmi svižně - marockou hranici a po placený dálnici - 20 km - a následně po hlavní silnici letíme jako o život na jih do pouště a snažíme se co nejvíc stáhnout časové manko.

ALDA:
Dnes stale jeste v sedle. Valime na jih, cilem je zname mesto FES. Krajina je zelena, hornata, v podstate uplny Rumunsko. I vesnicky jsou podobneho razu, hodne pastvin a pastevcu. Motorky slapou, tak je dobra nalada.










HYNEK:
Tak dneska drama jako prase. Závada se zdála fatální, ale nakonec geniální opravář našel banální závadu a během hodiny jsme byli na cestě. Teď jsme dorazili do Fezu (1 hodina v noci) celkem stíháme plán. Zítra expres prohlídka města. Je to hoňka tohle cestovani

ALDA:
Tak jsme vcera dojeli az po pulnoci, hledani primereneho noclehu s chranenym parkovanim pro motorky v nocnim Fezu s nezbytnymi arabskymi nadhaneci. Nakonec jsme nasli i se tremi Cechy – 1GS a 2 V-Stromy. Borec na nem projel pul sveta, tak jsme vzpomnenli na Cashe. Dnes dopo prohlidka Mediny, kde zije na minimalnim prostoru 1,2 mio obyvatel – trh, univerzita, barvirny kuzi atd. S pruvodcem - rychly a dobry. Ted davame si kebab a vyrazime na jih do pouste.

HYNEK:
Do tri jsme se zdrzeli ve Fezu, kterej je naprosto uzasnej, ale to asi psal Alda.Medina je fakt velkolepá. Dorazili jsme za tmy do nějakýho hnusnýho města. Ani nevím, jak se to tu jmenuje. Jsem unavenej jak praqse, motam se jak ozralej. Cewlej den jsme leteli plnej kotel, jedna zakruta za druhou, prez uc hvatny skalisty hory. Trochu to pripominalo Iran. Ted sedime v nejakym stánku a ani nemluvíme. Milovníci vyletového tempa by nás nenáviděli. Rossi, Stoner a Pedrosa Jo, topime si heftama, bo neni zadny hic a úchvatný velký atlas je cely pod snehem! Zitra Sahara, pico!!!!!!!!










ALDA:
Odpoledni jizda z Fezu konci dnes vecer v Ar Rachidii, malym spinavym mestecku na kraji pouste ve spinavym hotylku u vecere bez piva No jo, i to je cestovani v Arabii. Krajina se po ceste menila-ze zelenych luk a cedrovych haju plnych zvedavych opic, vysychala v polopoust na nahorni plosine mezi 1000 a 2000 metru, prijemna jizda, ale hodne jsme svihali, abychom stihali. Zitra uz vjedeme do pouste, tak se tesime.

Fez úžasnej, medína naprosto nadstandardní. Téměř tak malebná jako Íránské. Díky průvodci stíháme zásadní místa, nebloudíme. pak nás ještě vyveze nad město rozhrkaným mercedesem, na krásnou vyhlídku. Chytrej skromnej chlapík, neprudil, nevnucoval, radi, pomáhal. Přez moji skepsi k průvodcům musím uznat že tady se to skutečně vyplatí. Chtěl 30 éček za všechny, dali jsme mu 40 a všichni jsme byli na výsost spokojeni. To je pro zatím konec památkám a městům a teď musíme fakt vzít za opratě a letět na jih. Krajina je úchvatná, velký atlas podobný Alpám je celý pod sněhem, míjíme hlavní hřeben. zelená úrodná pole severu pomalu mizí a mění se ve vyptahlé prašné stolové pohoří. Náš den vypadá spíš jak přesun dakaru na měřený úsek, letíme fakt svižně. Na afriku je docela kosa, večer si přitápíme heftama.

ALDA:
Rano vstavame a po snidani a namazani retezu vyrazime na cestu. V Ar Rachide vazne neni co delat. Zatim stale po silnici vjizdime do poustni krajiny se spoustou krasnych datlovych oaz. Skoda, ze jsme sem nedojeli vcera. Paradni krajina, horko narusta. Dojizdime do Erg Chebu, oblasti velkych pisecnych dun. Zajizdimee do doporuceneho hotelu Naser Palace. Parada. Uprostred pouste krasna oaza s bazenem, masazema, pivem. Ubytovavame se, koupeme, jime a za chvili vyrazime nalehko bez zavazadel zajezdit si do dun. Ceka nas zhruba 80 km v pisku.










HYNEK:
Rozhodli jsme se nalehko objet duny Erg Cheby. Alda se nám ztratil po prvních 20km. Hledali jsme ho, volali, hodinu čekali na posledním místě výskytu. Teď píše že jede sám, že má chcíplou navigaci. My se hoďku trápili v dunách a to tak že velmi. Teď pro změnu nejede Vaškova motorka bo natankoval nějakej humus z petky. Tak mu přepustím beno od sebe do camelbagu a pokusíme se ten mazut zředit. Jinak nocujeme v dunách. Slunce už je proklatě nízko a bydlení proklatě daleko. Jsme jen v dresech










ALDA:
Odpo jsme vyrazli do dun objet píšečné pohoří EL Chergu. Po pár seznamovacích pádech v hlubokém písku kde se vyjeté koleje různě kříží a zase ztrácejí zaváté jsme každý vyrazili svou stopou. Při snaze sjet se zpět, Pepe vyrazil přes duny. Tam se mi nechtělo, snažil jsem se to objet zpět k Manolovi. Ztratil jsem je oba. Po půl hodině blouděí a hledání mezi dunami jsem zaslech motor. Vyběhl jsem na nejbližší dunu, oba kluci sto metrů ode mne mířili ke mě. Uff.Ale 5o metrů ode mne to otočili a pokračovali po pistě kolem Chergu. Seběhl jsem z duny, skočil na motorku a snažil se je dohonit. Po hodině mi bylo jasný že jsem je ztratil. Navíc mi došla baterka v GPS. Dovolat se nešlo, tak jsem pokračoval kolem Chergu písečným korytem. Pak zpráva od Manola že mě hledají a Pepemu nejede motorka. Stmívá se. Dávám si u beduínů čaj z nějaké břečky, ukazují mi nějakou cestu, a prý 10 km do hotelu. To je OK, kluci jsou na tom asi hůř. Manolo píše že určitě zatmí. Mají však GPS a jsou dva. Přez stmívající se poušť vyrážím směr jihozápad.

HYNEK:
Už 20 km mi svítí rezerva a táhnu Vaška na kurtě po pistě. Pomalu mi dochází bonbony do nepohody. Už je skoro tma, ještě tak 20 km. Dakar pičo.

HYNEK:
Tas SOS. Vaškovi skytá motorka, asi to bude špatný benzín. Potřebujeme tak 10 litrů nějakýho normálního bena. Souřadnice: N 31.16.01,9
W 004.03.45,9
čekáme tu na pomoc. Díky. Tohle teď řešíme

HYNEK:
Pomalu se prokousáváme nocí. Fakt hustý dobrodrůžo. Alda už leží u bazénu. Asi

ALDA:
Já dojel v pořádku na hotel. Manolo táhne Pepeho chvílema na laně, chvílema to jede. Vypadá to na špatnej benzín. Vyrážím s místňákama džípem na záchranou výpravu? Nemáme ale GPS a potmě je to jak hledat kupku sena.

HYNEK:
Právě jsem se podruhé narodil. Letíme potmě pouští a přehlídnul jsem výkop. Naštěstí jsem instinktivně zatáhl (nechte) a přeskočil ho, takže dvoumetrovej skok v noci v poušti. Už snad nejsme daleko

ALDA:
Tak jsme se našli, kluci nakonec nějak doskákali k hotelu. My, záchraná výprava bez šance je najít jsme po zprávě o jejich návratu naštěstí našli hotel též. Kluci se sprchují, já si dávám pivo a bazén. Lahoda! A hlavně jsme všichni OK! )

HYNEK:
Zvladli jsme to po ose. Uz jsme u bazenu. Mam hejblej krk, ale bude to dobry. Dneska to bylo fakt hodne divoký. Ja tu svoji masinu proste miluju. Na rezervu 50 km posti sem a tam s Vaskem na kurte, absolutne bez problemu. Uzasny. Ty vole, to bylo fakt hruby.

Bavíte se? Jo my jsme se bavili taky. Kupodivu nás to nijak zvlášť nerozhodilo a fakt jsme si užívali dobrodružství. Spoléhali jsme na to že je to opravdu špatný palivo, nebo jen nějaká prkotina. Každopádně to byl nádhernej den, dali jsme vysoký duny plný jemnýho písku i neskutečnou rychlou kamenitou pistu. Hrabali jsme se v motorce a fakt jsme si vychutnávali tenhle chlapskej zážitek s připadali si jak závodníci rallye. Jedeš, řešíš, hledáš, snažíš se komunikovat, vymejšlíš plány B a C a pořád máš strašnej tah dopředu. Neskutečná energie.

HYNEK:
Rano zdrzeni jak prase. Aldovi vcera vytekla chladici kapalina takze nam to zabralo hodku na pumpe.Víc jak litr a půl. Vaskova masina furt stavkuje, vcerejsi benzin rizlej vodou asi zasral karburator a kazdejch 5 km chcipne. Rano me musel dotahnout na lane na pump, bo uz jsem rozdal a poslednich 5 km nevyslo (beno až ne treti pumpě). Ted vezu 42 litru pro vsechny. Masina se chova normalne, ani o tom nevim. Takovej veselej vejlet Mám poslední 3 bonbóny do nepohody

ALDA:
Zdarec, tak technické problémy nám nekoncí. Rano jsme zbalili cajky, hodili kopačku, přijemneposnidali a vyrazili na 200 km prejezd po poustnich pistach. Ale nadrze prazdne, tak prvne pro benzin. Ten maji v Rasani az na ctvrte pumpe. Manola uz tahnem. Navic Pepemu opet zlobi a chcipa motorka. Ani novy benal nepomohl, po par kilometrech vzdycky chcipne. Vypada to na palivovy cerpadlo. S tim se do pouste neda. Vracime se k hotylku a probiha rozborka.










ALDA:
Tak jsme se dnes vubec nepohmuli. Pepeho motorka stale stavkuje. Sedim na vrcholu 300 metrove duny a pozoruji zapad slunce nad pousti. Nadhera

VENCA:
Rano jizda pro zdravy benzin. Po ceste, pro zmenu, dosel Hynkovi benal, tak jsem ho na revans vzal na kurtu ja. I pres jeho 42 l nadrze, asi jsem ho vcera vycucal. 3 km pred benzinkou mi to opet chciplo. Alda nam kazdymu dal litr z petky a dojeli jsme na shell. Do plna zdravyho. Hura jedem! Po 10 km mi to zase chciplo. Mother f... Zase Hynek na kurte me zpet k Nasserovi, telefony do ktm OVA, BRN, cestovateli Poubesovi. Vsichni poradili, panove velke diky! Rozborka, ben. cerpadlo, pridal jsem pal. filtr, tahal zdravy benal z petky hynkovi nadrze, premostil cerpadlo, kontrola karbecu. Strileni z vyfuku a karbecu. Pak uz jsem nenastartoval vubec. Finito, kaput. Plan 0: KTM mechanik z Erfoud si dnes vecer lehne pod moto a zkusi nemozne. Plan A: Odvoz moto na mistnim PickUpudo Ceuty, pred tim moznost pujceni quadu a aspon 200 km dakar. pisty spolecne. Plan B: Hynek me vezme na babu do Ceuty, vezmu auto zpet na Saharu a odvezu si moto sam. Plan C: neni Its all part of adventure!!! Ostatni je jen otazka ceny... Predem upozornuju, za na vsechny blby kecy na konto ktm seru!!! Hlavne ze jsme zdravy. Pri vcerejsim nocnim navratu pistou obcas prekvapily pricne koleje jak od Lakatose. Plny plyn, hop hop, jak hovinko. Zdravime Jiru

HYNEK:
Vaskovi jsme rozebrali motorku na atomya definitivne klekla. Zrejme mame po vylete.

HYNEK:
Bohuzel ano. End of Journey. Zitra povezu Vaska na masine nejkratsi cestou do Spanelska, a pak se sem vratime pro motorku. Takze jsme jak silenci hnali 4500 km na Saharu a po 60 km v písku naše cesta konci. Opravdu se naplnilo, ze i cesta muze byt cil. Nejsem zklamanej, zase sem se moc veci naucil, poznal dalsi africkou zemi a opet si potvrdil dulezitost mit pratele. Asi to zni pateticky, ale je to tak. Sedim u duny a premyslim. Je mi vlastne dobre. Asi nejde o to dokazovat si co projedu, ale co poznam. A tohle bylo fakt silny. Manolo.
...jo a taky jsem docucal posledni bonbon do nepohody. fakt! Vyborny citronovy Bonpary

No a tady nám poprvé došlo že je vlastně zbytečný cesty plánovat, protože člověk míní.... znáte to. Přeze všechno pořád věříme že se nevzdáme. My s Vaškem jsme si dali lekci z techniky a Alda si užívá saharu po svém. Takže jsme všichni spokojeni (no na cestě by to bylo asi lepší, to je fakt) ale nikdo si nestěžuje a to je prostě v týhle situaci neskutečný. Každej jsme jinej, ale nějak nám ta chemie dohromady prostě funguje. Jsme v africe a to je prostě dobrý. Neletíme sice po poušti se slzama v očích, ale zase se sžíváme s místníma a učíme se. Teda aspon já musím říct že pro mě je to fakt škola.

ALDA:
Pepeho motorka je na oprave u mistniho mechanika. Kluci ho jeli kontrolovat. Ja jsem si pujcil od Nassera paradni Toyotu 4x4 a jedu s ni znovu poustni pistou okolo El Chergu. Uz jsem s ni 2x zapadl, ale zatim jsem se z toho vyhrabal. Je to vyborny vozitko

ALDA:
Ztratil jsem cestu, zajel mezi duny a uvazl. Po hodine pokusu jsem se zahrabal nadobro az po osy. Neni pokryti site. Oznacil jsem misto v dunach, kde je auto a jdu pesky hledat signal a pomoc. Slapu severnim, ted uz severozapadnim smerem. Snazim se obejit Erg proti smeru rucicek. Jsou 4 mistniho casu, uz jdu 2 hodiny. Fouká horky vítr, pálí slunko a dochází voda. Pokud si dostal tuto zprávu, dosel jsem na signal.

HYNEK:
Vasek se nechal od Aldy ukecat a v noci poslal motorku dodávkou do místního servisu. S klickama papirama neví kam a neví kdo se v tom bude hrabat. Je nervózní jako prase. Šel jsem spát a tak jsem mu v tom nedokázal zabránit. Celou noc Zrejmne nespal a došlo mu jaka to byla picovina. Takže ted mlčí a modlí se k alahovi. Asi to byl posledni záchvat záchrany cesty. Snažím se ho uklidňovat ale bonbóny došly a sám cejtim pekelnou nervozitu v kostech. Kolem dvanácté zavolaji že servisu a pak se ukáže.
Jo místní benal bude asi pěkná kurva bo i kdyz jsem natankoval na shelce tak akraky mají uplne jiny zvuk. To jen tak na okraj. Držte nám palce.

Aktualni zprávy dne. Stále trcime v Erg chebi. Tedy ne že by to tu nebylo uzasny. Ráno jsme s Vaskem jeli do erfoudu kde je servis s vaskovou mašinou. Je to normální garáž na ulici ale pasak se celkem orientoval a uz věděl že je v prdeli palivové carpadlo coz jsem tak nějak tušil. No ma se každých 40000 měnit Holt od toho jsou ty chaty. Alda si půjčil od majitele hotelu Land cruisera a vyrazil sám do dun. Tak sedime na ulici na autosedackach, kourime a popijime Colu a shanime nové čerpadlo. Jakékoliv. Pasáci vyzkoušeli nejaké z auta ale dávalo moc velky tlak a benal strikal z karbecu jak z fontány všude kolem. Hm blby. Z ctyrkolky použit nejde tam je soucasti motoru. Jiny není. Napadá nás zavolat kámošum do Ceuty. Neumíme ale španělsky a Alda je nedostupný. U servisu zastavuje jedny expediční kára za druhou. V jedny sedí chlápek s nápisem doctor na zádech. Je to organizátor nejaké cyklistické rallye v poušti. Španěl s bravurní angličtinou. Volame do Ceuty ale neberou to. Až za hodinu na paty pokus. Vasem mezitím nechá přeložit sms stejného znění u synovce. Každopádně jsme se dovolali. Maji tam stejny motor z naboreneho adventura a tak nám pumpu vyndaji. Dovezou 70 km do tangeru a hodi na noční autobus který by ji měl dovézt sem. Tedy pokud to dnes stihnou. Kdyz ne tak to bude stát Ještě jeden den. Tim padem bychom měli mít řešení. Mezitím Alda napsal sms že zapadnul s jeepem v dunach a že jde poušti pro pomoc. Na naši otazku At pošle Souřadnice GPS Přišla vtipná odpověd že si ji nevzal ))) námořník! Každopádně jsme se vrátili do chebi (Já na svý a Vasek na aldovy masine) a tady hoteliér na ctyrkolce hledá aldu v poušti. Přej Už tam je par hodin a podle me Už Možna leze po břiše a modli se o kapku vody. Ráno jsem se vydrapal na nejvyšší dunu coz mi zabralo asi hodinu a byl jsem vysusenej jak treska a vyzah 2 l vody. Tak asi tak nějak fajnovy to je. Tož toliko z dun saharskych. Apropo mistni pisty jsou fakt neskutečný, Škoda že si je užívám sám ale jen trosku abyh nedopadl jako Alda, Ted rozhodne není čas na kraviny, ale cloveku ro neda ))) Manolo.

Tak Alda se našel ale auto zůstalo někde v dunach. Nepodařilo se jim ho najít. Zitra bude pátrací akce ztraceného dakarskeho speciálu. Majitel je bývaly dakarsky závodník a Toyota byla fakt neskutecna. To bude mít Alda asi drahy ty vole my jsme jak Tři idioti na poušti

VENCA:
Alda: Nasser, please help. I lost the way and the car is deep in the sand. I am walking on the main pista on the to the north east of dunas. Alex
Tohle nas zastihlo v servisu. Pred nasim navratem na hotel uz Nasser na quadu a s Jeepem vyrazily na zachrannou misi. Pust namornika na poust
Robe, beres to moc osobne, tohle jsou obecny uvahy, hlavne o vlastnim stavu mysli a zivote...
Sehnali jsme cerpadlo u nasich pratel v Ceute a resime jeho prevoz sem. Nabizi se nocni autobusova linka Tanger-Rashida.

ALDA:
Jsem nalezen. Nemuzeme najit auto v dunach. Vracime se. Pokracovani hledani rano.

Na hotelu byla wifina takže jsem se rozepsal. Není třeba se tedy opakovat. Situace se příliš nelepší, Nálada kolísavá, chvíle nadšení, kdy už máme pocit že se pdařilo problém vyřešit a mašina staruje a jede střídá absolutní skepse, když po 10ti minutách zase chcípne. Zkoušíme úplně všechno. Je to fakt jak bojová hra. Strategie. Nikdy jsem netušil že dokážeme tak kombinovat možná řešení, hledat cestičky jak z průseru ven, jak se nevzdat. není to úplně blbej zážitek, naopak.

HYNEK:
Kluci hledají auto a čekají na náhradní dil. Dál jsem si soukromou rallye po pistách a tvrdších dunach. Je to neskutečný. Letis 90 tkou prez Písek a šutry a motorka se snad vznáší nad terénem. Někdy doslova. J to nepopsately pocit svobody. No Prostě takovy ty chkapsky romanticky kecy v poušti jsou obrovsky palace s branama vezema karavanserajema. Opuštěný polorozpadly, pomalu je pohlcují duny a mizí v písku. Úplná apokalypsa. Fantasticky kulisy pro film. Teda ne ten nás
V noci byla písečná bouře a motorka byla Ráno pěkně zafoukana, ale jede jako drak. Teda nechci to zakriknout.
Takže v kostce Alda ma průser a nervozitou ani nespí a jen mruci a kroutí hlavou, Vaclav maka na sehnání pumpy coz znamená sedět na telefonu a odchytavat španělsky mluvícího tlumočníka a Já si celkem užívám Afriku v sedle. Tož tak.

ALDA:
Tak jsme ráno znovu vyrazili hledat ztracené auto. Naštěstí se mi jej tentokrát podle mých značek povedlo najít napoprvé, což mi vrátilo trochu úcty v očích mých zachránců a omezilo uštěpačné poznámky na téma evropanů v poušti. Navíc se kluci chtěli předvést, jak se jezdí v dunách a zahrabali totálně záchrané auto, které jsme nakonec museli vytahovat zachraňovaným. To jsme mezitím vyhrabali, upustili gumy a Nasser z duny vyjel. Nasser, majitel auta a hotelu, byl vůbec celou dobu neuvěřitelně v pohodě a pak taky předvedl, jak se jezdí v dunách. Paráda-jezdí totiž rallye a vážně umí. Mezitím se klukům podařilo zorganizovat dopravu vadné pumpy od našich kamarádů z Ceuty, posílají jí autobusem a mela by tu být zítra ve 4 ráno. Tak snad zítra už pojedeme

ALDA:
Sedím na zasedani asociace podnikatelů Merzougy a nevím co tu dělám Práve probehla volba presidenta. Náš Nasser je viceprezidentem Pořádaji v listopadu mezinarodni festival berberske muziky a tancu a chteji mezinarodni propagaci. Toz pro ne?
Kazdy vecer nam tu v Nasser palaci hraje kapela mistnich tak 7-8 borcu vcetne nasera, prevazne na bubny. Od berberske hudby po rastafariany. Rekl bych, ze Vrba, Jimi a Rosa by na tom ulitavali (i bez mistni cokolady ). Skoda, ze mi tu nikdo neumime zahrat.










Dnes jsme stravili prakticky celej den na uliciv Erfoudu pred garazovou dilnou, kde se mistni mechosi snazili dat dohromady Pepeho moto. Ani po namontovani novyho cerpadla a vycisteni karbecu, aaa..., motorka nejede. V sest vecer pada rozhodnuti, nechavame motorku v garazi a vyrazime do Algeciracu pro Pepeho auto. Pepe jede na sicne s Manolem. Pred chvili jsme to zapichli v mestecku Midelt a davame vecu...

Další ráno v servisu na ulici a pak definitivní rozhodnutí že jednak nemáme čaqs ani peníze ani chuť a vlastně ani nemá smysl se tady dýl plácat. Cena za odvoz 500 euro je nesmyslná tak Vezu vaška na sicně pro jeho auto. jelikož ale vyjíždíme až odpoledne, ujedem jen asi 70 km a spíme v nějakém menším městě. Ráno se nás hoteliér ptá co máme za problém a asi po deseti telefonech shání odvoz Vaškovy mašiny za 400 euro. Po zvážení rizik to bere. Bohužel asi dvě hodiny po té, co se Alda sebral a jel sám napřed okouknout nějaké památky. Sice mu nějak nechladí motorka, ale on je dobrodruh. Takže Alda někde na cestě před námi, Vašek se vrací s dodávkou do Erfoudu pro motorku a já jedu stíhat Aldu. Koukám do mapy a říkám si že to vezmu přez hory a zkusím se napojit na kouse plánovaného offroadu v kopcích. Je tu krásně a i když to vypadá na déšť, užívám si sólo jízdu. je to pro mě vlastně nový a řeknu vám, není to vůbec špatný. Až do chvíle...

HYNEK z cybercafe Ibrahim;
tak ted zas potrebuju pomoct ja hynajz alda se rano trhnul s tim ze jede nekam na pamatky zusal jsem s vaskem a ten nakonec sehnal odvoz na moto takze se vyda zpet do pouste s neci dodvkou jedu si teda prez hory a vyjedu na takove kopec a kalim si a fotim telefonem jedu dal a asi po 40 km chci neco natocit a nemam telefon: no tak se vraci, na misto kaleni a uz jsem ho nenael v pici vsechny ftky ceej denik vsechno iphone takze ted sedim u nejakyho ibrahima na pul cesty do myken a snazim se neco naklepat na arabsky klavenici: prvne prosim o zablokovani telefgonu svoje sislo si nepa,atuju ale autorizacni kod je xxx a kontrolni otazka xxxx prosim kohokoli at zavola na tmobile klientskou linku a zablokuje ho pak prosim napiste aldovi ze jedu za ni, do myken a budu na prvni pumpe do mesta ze smeru od azrou: taky to dejte prosim vedet vakovi: diky za pomoc hynek

VENCA:
moto je nalozena na mistni dodavkua syspu to s Jasirem na Ceutu.Ukazal mi prukaz kralovske gardy, ve ktere byl 6 let a chranil krale. Tak nevim jestli to je dobre nebo spatne Uz jsme EN/FR/ESP probrali politickou situaci v severni africe, otazku mnohozenstviv koranua sjiydime arabskou hitparadu.

ALDA:
Dikz Jimi, Hznka jsem nasel, uz jsme na pive. Dnes rano Pepe shanel na radu nasich pratel y Ceuty jeste moznosti dopravy nakladakem, ja jsem vyrazil na prohlidku Mikens a antickeho Volubilis. Pak mi psal Manolo, ze Pepe ma dopravu a on vyrazi oklikou pres hory za mnou. Pepe jede s masinou na nakladaku do Ceuty. Zbytek uz vis, s Manolem jsme se nasli, rondak zafungoval a dekujeme za pomoc :o)

my se prostě nenudíme. Už mě to zmáhá a po ztátě iPhonu sedím na kopci s hlavou v dlaních a říkám si že už nemůžu. je těch křížů nějak moc. Nakonec se ale uklidňuju, dávám si půlhodinu rychlý jízdy v zatáčkách a čistím si hlavu. Jedu sám, nemám s nikým spojení a má to taky svoje kouzlo. Prostě oldschool. mapa v navigaci je na prd, s nikým se nedoluvím, neboť angličtina tu prostě befunguje a moje španělština je víc než špatná. Ale nikdy není tak špatně.... Takže valím do Mykén a doufám že se moje zráva k Aldovi dostala. když ne, tak se prostě někde ubytuju a pomalu dojeu de Ceuty. O nic nejde. Že by další zkouška? Budiž tuhle maturitu zvádnu.

VENCA:

Jizda noci
Jizda ranem
nejlepsi je
s Marokanem

Jasir si nedal rict a trval na nejkratsi ceste Rashidia - Gurcif - Nador - Ceuta. V Curcifu mu to o pulnoci seplo, volal vsem kamosum a obratil to zpet na Fes. Zajeli jsme si 400 km, ale po 24 hod jizdy dnes v poledne konecne Ceuta. Moto jsem zprovoznil aspon na dojezd na parking. Na hodnoceni je brzo, ale tahle cesta byl poradny mazec. Priprava jak svina. I kdyz nevim na co. Maroko vede 1:0, ale uz se tesim na odvetu. Zase na hristi soupere, to je jasny! No vlastne, jeste musime dojet domu A jako bonus: Alda dneska zustava sam v Tangeru... no comment

Alda pise pote, co se rozhodl zustat sam v Tangeru: Hm, nejede mi motorka. Kdyz pridam, tak chcipa. Poskakuju jak pothli oslikpo silnici smerem k Ceute:

Podřilo se. Alda přijíždí na benzínku dřív než jsem dal fantu a sušenky z místního baru. Ubytováváme se v centru, jdeme na pizzu a pak do šantánu. Pokud se v arabským světě dá mluvit o šantánu. Ale pivo tu mají a dokonce i panáky. Vašek jede s dodávkou zpět, řidič se tu vůbec nevyzná a tak si zajíždějí přez půl Maroka. Asi si moc nepokecaj ale určitě je to víc než autentický zážitek. My s Aldou ovrážíme památky, dopoledne medína v Mykénách, pak na skok ve Volubilis coč jsou antické památky a pak se pomalu kodrcáme na sever. Aldov začíná zlobit motorka, kucká a nejede víc než 50km/hod. Do kopce 30. trochu mi tečou nervy, ale zatím to v sobě dusím. To musím přiznat. Tahle motorka - teda ta moje - pomalu jezdit neumí a děsně se trápíme. Ale dobrodruha to nerozhazuje a vymýšlí alternativní cesty horama. Obdivuju jeho nekončící entuziazmus.

ALDA:
Hura, cesi, cesi!!!
Beeeee, nejede mi motorka. Kdyz pridam, tak chcipa. Obcas vypne zapalovani. Tachec ukazuje stridave 50-240 km/h!










Dnes jsme si rano s Manolem dali kulturni dopoledne a prohlidky Mediny v Myknes a svateho mesta Mulay Idriz. Pak jsme chteli dat motovložku přes hory, jenže právě v tu chvíli mi přestala jet motorka. Takže jsme to místo do Tangeru nakonec dokodrcali jen do horskeho mestecka Chevchouen, hl, mesta marihuany a haše. Zítra budeme kodrcat dál za Pepem do Ceuty. Je to vopruz, ale co se da delat.

ALDA:
Vcera vecer jsme si prosli Medinu v Chefchauenu, dali si hnusnou vecu, kterou jsme nesnedli a pinkl se jeste divil, ze nedostal zpropitny, krasne jsme si zakourili a upadli do bezvedomi. Chefchauen je krasne mesto v horach, takze rano par fotek a vyrazime priskokem vpred poslednich 100 km do Ceuty. Chudak motorecka se trapila, ale doskakala az sem. V Ceute nas ceka Pepe s vychlazenym piveckem a rozebirame zazitky. Vecer zveme nase mistni pratele na pivo...










No a to je konec našeho poněkud neplánovaného dobrodružství. Bylo to úplně jinak než jsme si doma u map vysnili, ale bylo to silný a vlastně výborný. Ani jeden protest, ani jedna hádka, vlastně žádnej problém. Všechno se dá prostě vyřešit. Poznali jsme neskutečnou zemi plnou neskutečných lidí. Tak ja to shrnu: Poctiva priprava motorky se vyplatila. Vse fungovalo na jednicku a z vylepseni podvozku, chlazeni a hlavne z dostatecne zasoby paliva jsem byl nadsenej. Bohuzel jsme neprojeli naprosto zasadni casti kvuli kterym jsme se vlaceli takovou dalku. Ale to se holt stava. Jsou horsi veci. Naucili jsme se zachovat si chladnou hlavu a vyhrabat se ze spousty pruseru a smuly. To beru jako nejvetsi prinos cele cesty. Co se tyka Maroka jako takoveho, je to krasna severoafricka zeme s islamskou kulturou (arabskou) s celkem nezajimavyma mestama (medin a bazaru uz mam z Iranu a Tunisu tak nazito ze mi splyvaji a ty Iransky proste nic neprekona), krasnou krajinou (ne nepodobnou te Tunsike) a fantastickou pousti. Takze je to urcite zeme kam stoji za to jet. Prez to ze to zasadni na co jsem se tesil zustalo ukryto a nami neobjeveno, zemi jsme nazili mozna vic nez kdyby jsme sedeli 24 hodin na motorce. Takze za me osobne Maroko ano. Motorku jsem po vylozeni doma nastartoval, pohladil a polibil. Mozna proto me holka tak spolehlive vozi, mam ji proste rad i kdyz vim ze je to cistej materializmus. Ale kazdej material chce svoje a pak to umi vratit. Cimz jsem chtel uslintane rict ze ja jedu priste opet na KTM.










ALDA:
Zdravim z londyna. Vcera vecer jsme zdatne zapili konec cesty v Ceute s nasimi prateli. Po kratkem spanku presun motorek na trajekt a prepluti gibraltarske uzinydo Algecirasu. Odtud uz jen prejezd na britsky gibraltarm kde mame zaparkovane auto. Jedem sice po ose, ale ne moc slavne. Pepe nekolikrat stoji a ja opet poskakuji a chcipam. Nicmene jsme dorazili, a ja beru par nejnutnejsich veci a specdham na letadlo do Londyna, ktere odleta nastesti pres ulici. Jsem tam Just in time, nemam ani cas pomoci klukum nalozit motorky, Z Londyna letim dnes vecer do Vidne, kde me vyzvedava posadka a valime na jachtarske zavody do Chorvatska. Ale to je uz jiny pribeh... Takze ahoj

VENCA: Maroko je krásné, kompletní všehochuť: vysoké hory, úrodná Haná, poušť, historie, dobří i zlí lidé. Nezažili jsme Altlas, pouště jsme se jenom dotkli. Lidi nám pomáhali, někteří nezištně, jiní za velký peníze. Rozhoje mám důvod se tam vrátit. Bud na velký poznávačně nebo na malý pista/enduro. Pist je na obojí habaděj. Nevydržela mi technika, podcenil jsem přípravu. Na tenhle kus světa stojí zato pročíst všechny weby a udělat preventivní opravy/výměny. Benz. pumpa vydrží kolem 40tis, mě se rozbila při 42tis. Bez pal. filtru jsem neměl ani vyjíždět. Očistu karburátorů jsem po Iran/Tunis/balkán taky neudělal. Jak píše Beba, pisek a vedro udělaj divy... Jeli jsme ve třech a ani jeden neremcal, že kazim cestu, oba mi pomáhali, jak mohli. Navzájem jsme se ztráceli, zahrabávali, zatmívali v poušti. Žijem, jsme zdraví, nepojízdnou mašinu dostali ze Sahary až do evropy \"jen\" za náklady trajekt/benál. Tohle jsou věci, proč mám z týhle patálie dobrý pocit. Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř, ale všechno se dá vyřešit. Díky Hynku, Aldo! Je to trochu patetický, ale když mě i největší depkař chlácholil, že to bude OK... Po dojezdu domů odpojím vozík, zajedu pro rohlíky a zjistím, že mi na autě prokluzuje spojka či co. Taky se to mohlo stát dole ve Španělsku, že? Takže konec dobrý, všechno dobré. InšaAllah! Post P.S.: Prave jsem se vratil ze servisu. Moje Marocka anabaze ma pricinu v Pulse generator lc8 made in japan, part nr. 60039034100 za 1200,- Kč. Je to cidlo u hridele, ktere podle jejich otacek casuje svicky. Pri studenem motoru OK, pri zahratem davalo nesmyslne udaje a valce nedostavaly jiskru. Toz chapes to? Z toho plyne jasne pouceni: muzes mit motorku v richtiku jak chces, ale dycky se najde japonsky dil, ktery te zastavi. V Ostrave se k tomu dostali cestou logickych kroku. V Maroku jsme skoncili karburatotem, stacily by nam uz jenom 2 kroky: jednotka CDI a tohle cidlo... samozrejme s nejakou diagnostikou... Skoda ze tak levne cidlo zpusobi takovou maškarádu kolem... Ale stale plati slova berberskeho školáka: little is better then nothing!